newsy
galeria
gie艂da
forum
download
artyku艂y
zarz膮d
statut
kontakt
wo艣p 2007
puchar burmistrza Dobczyc
1 memoria艂 Kuliga i Bublewicza
rajd politechniki krakowskiej
wo艣p 2005
grand prix youngtimer pzm
2 kjs wielicar - rako
kjs wielicar - rako
2 rajd hillclimbing
tarnowski rajd pojazd贸w zabytkowych
pawe艂 kopacz
filip mocie
rafa艂 艣l臋czka/grzegorz 艣l臋czka
mirek w艂odarczyk
dariusz 偶y艂a
rmfmaxxxrallyteam
Deklaracja cz艂...
 Artyku艂y
Oce艅 ten artyku艂:
Relacja z Wales Rally GB 2004
艢rednia ocena: 1 (g艂os贸w: 1)
Czytany 4276 razy
Drukuj Wersja do druku :: Relacja z Wales Rally GB 2004



Nasz kolega i cz艂onek Automobilklubu Galicyjskiego, przebywaj膮cy od pewnego czasu w Wielkiej Brytanii przygotowa艂 specjalnie dla naszego serwisu relacj臋 z eliminacji Mistrzostw 艢wiata, jak膮 jest Wales Rally GB.

"Grzechem by艂oby by膰 tutaj i nie skorzysta膰 z okazji zobaczenia w akcji najlepszych kierowc贸w z rajdowego 艣wiata. Na pocz膮tek niemi艂a dla portfela informacja: wst臋p na wszystkie OSy by艂 p艂atny. Jeden OS to 20 funt贸w mniej (ok.140zl) w portfelu. Karnet na ca艂y dzie艅, b膮d藕 na wszystkie Osy, wychodzi艂 oczywi艣cie taniej. Niestety mia艂em tylko jeden dzie艅 wolny i tym samym mog艂em ogl膮dn膮膰 tylko 4 OSy (w zasadzie dwa jechane po 2 razy). Wcze艣niej jednak musia艂em dosta膰 si臋 do Cardiff po odbi贸r zarezerwowanych wcze艣niej bilet贸w.

W Cardiff natomiast pierwsze mi艂e zaskoczenie: Biuro Rajdu znajdowa艂o si臋 w samym centrum miasta, a przyleg艂e parkingi by艂y g艂贸wnie dla kibic贸w. Oczywi艣cie parkingi tez p艂atne, ale jak kierownik Car Park zobaczy艂 auto na zagranicznych tablicach (mam na my艣li moje) to z u艣miechem nas przywita艂 i wypisa艂 karteczk臋, 偶e my mamy parking za free (czyli jakie艣 15 funt贸w w kieszeni). Obok bazy rajdu sta艂o pi臋knie wypucowane Subaru Solberga w wersji "na asfalt". Chodzi艂em wok贸艂 niego chyba ze 20 min. i do tej pory nie jestem pewien czy to by艂 show-car czy prawdziwa rajd贸wka (obok stale kr臋ci艂o si臋 4 ochroniarzy). W ka偶dym razie je艣li to by艂 show-car (tak w ko艅cu nakazuje logika) to by艂 fantastycznie zrobiony ze wszystkimi "optycznymi" szczeg贸艂ami (np. nie tylko felgi, ale tez tarcze i zaciski, a nawet 艣ruby w ko艂ach sygnowane znaczkami "Subaru/Prodrive").

Z Cardiff udali艣my si臋 na OS2/4 (Brechfa - oddalony o jakie艣 120-130km). Po zje藕dzie z autostrady jechali艣my kawa艂ek drog膮 ekspresow膮 (mniej wi臋cej taka jak u nas autostrada Krak贸w - Katowice, oczywi艣cie na odcinku, kt贸ry nie jest akurat w remoncie). Oko艂o 20km przed odcinkiem pojawi艂y si臋 tablice kierunkowe z informacj膮 jak dotrze膰 na OSy. Przy OSach zorganizowane by艂y parkingi mog膮ce pomie艣ci膰 kilka tysi臋cy aut. Na dodatek nie da艂o si臋 dojecha膰 do OSu w inny spos贸b jak tylko na wspomniany parking! Wszystkie inne drogi dojazdowe do OSu by艂y zablokowane przez policje i tylko mieszka艅cy mieli prawo wjazdu! Wszystkie inne auta kierowane by艂y do Car Park.

Po zostawieniu auta - przyszed艂 czas na wycieczk臋. I tu kolejna niespodzianka! Parking by艂 300-400m od OSu, a po wej艣ciu na OS... wsz臋dzie pomara艅czowo od go艣ci zabezpieczaj膮cych tras臋. Na dodatek wszyscy ich tu s艂uchaj膮! Nie by艂o wyj艣cia - musieli艣my i my. Czasem to by艂o nawet denerwuj膮ce: chc膮c znale藕膰 fajne miejsce pr贸bowali艣my przej艣膰 drog膮 wzd艂u偶 OSu. Od razu przyczepi艂 si臋 jaki艣 pomara艅czowy i zacz膮艂 nas prosi膰, 偶eby艣my zeszli z drogi, bo tu jest niebezpiecznie. Dodam, ze do startu pierwszego zawodnika by艂a jeszcze godzina, a my szli艣my oczywi艣cie poboczem. Nie pomog艂y t艂umaczenia i wyja艣nienia. Jedynym wyj艣ciem by艂o spacerowanie wzd艂u偶 OSu r贸wnoleg艂膮 艣cie偶k膮. Na szcz臋艣cie daleko i艣膰 nie musieli艣my - ale to chyba taka specyfika tych OS贸w: prawie same ciekawe i widowiskowe miejsca.

W ko艅cu jednak przejechali szefowie zabezpieczenia, obserwatorzy FIA i wreszcie "0". Ku mojemu zdziwieniu - tylko jedno! Tym lepiej. Kilka minut p贸藕niej us艂yszeli艣my charakterystyczne "strza艂y" i po chwili z zakr臋tu wyjecha艂a przepi臋knym slajdem pierwsza rajd贸wka. Ciarki przesz艂y po plecach. Jak szybko si臋 pojawi艂 - tak szybko tez znikn膮艂. Loeb. Chwil臋 p贸藕niej znowu ryk silnika i... Solberg. Trudno powiedziec, kt贸ry z nich by艂 szybszy! Natomiast co do reszty stawki - jechali bardzo szybko, to fakt, ale w por贸wnaniu do tej dw贸jki to wygl膮da艂o raczej jakby jechali na awarii. No mo偶e jeszcze Gronholm i Sainz pr贸bowali co艣 powalczy膰 (przynajmniej w miejscu gdzie by艂em). Natomiast bardzo mi艂e zaskoczenie nadjecha艂o wraz z rajd贸wkami S1600! Oczywi艣cie jak wsz臋dzie prym wiod艂y Ignisy, kt贸re po prostu lata艂y! Za to ca艂kowicie rozczarowany by艂em jazd膮 Punto S1600. Po zako艅czeniu OSu nadesz艂a chwila przerwy. Rzecz jasna zmienili艣my miejsce obserwacji, ale niewiele to pomog艂o, bo drugi przejazd okaza艂 si臋 powt贸rka z rozrywki: walka miedzy Loebem a Solbergiem, z t膮 r贸偶nic膮, 偶e wida膰 by艂o pr贸b臋 ucieczki Loeba. A reszta rajd贸wek stanowi艂a raczej t艂o. Niestety nie ogl膮dali艣my tego OSu do ko艅ca, bo chcieli艣my dotrze膰 na kolejny, a to znowu do przejechania ok.70km.

Drugi OS, kt贸ry ogl膮dali艣my (dok艂adnie OS 6 i 7) to Rheola. I znowu parking ok.400m od OSu! A dalej...?! Miejsce to nazywa si臋 "Walters Arena" i w pe艂ni zas艂uguje na swoja nazw臋. Przygotowane zosta艂o na potrzeby rajdu, specjalnie dla kibic贸w. By艂 to ogromny teren zbudowany w formie naturalnej areny. Na 艣rodku by艂o niewielkie jezioro, a wok贸艂 niego szutrowa trasa, sk艂adaj膮ca si臋 mniej wi臋cej z 20-25 zakr臋t贸w, o bardzo zmiennej konfiguracji. Jedne by艂y ciasnymi zaciskami ko艅cz膮cymi kilkusetmetrowa prost膮, a inne to 艂agodne 艂uki, gdzie prawie ka偶de auto jecha艂o przepi臋knym slajdem. Nie zabrak艂o tez hopy! Co ciekawe, cho膰 by艂o tam bardzo du偶o ludzi (ok. kilku tysi臋cy), to ogl膮da艂o si臋 z przyjemno艣ci膮 i wcale nie trzeba by艂o si臋 wysila膰 i przepycha膰, 偶eby co艣 zobaczy膰. Jak kto艣 chcia艂 to m贸g艂 podej艣膰 bli偶ej p艂otka odgradzaj膮cego i ogl膮da艂 auta z odleg艂o艣ci ok. 10-15m! Kiedy kt贸ra艣 z rajd贸wek wyjecha艂a z "areny", nie trzeba by艂o d艂ugo czeka膰, a ju偶 nast臋pna wje偶d偶a艂a. Wiele razy zdarzy艂o si臋, 偶e mo偶na by艂o ogl膮da膰 dwa auta jednocze艣nie! Po zako艅czeniu pierwszej p臋tli nie zmieniali艣my miejsca obserwacji. A jak jechali? Znowu si臋 powt贸rz臋, ale liczy艂o si臋 tylko dw贸ch: Solberg i Loeb. I trudno powiedzie膰, kt贸ry by艂 szybszy.

Ok. godz. 18-18.30 by艂o ju偶 po zabawie. Cali w b艂ocie, ale szcz臋艣liwi, wr贸cili艣my do auta i 偶a艂owali艣my, 偶e dla nas to ju偶 koniec rajdu. Mistrzostwo 艢wiata - pod ka偶dym wzgl臋dem."

(Bankowy)

Doda艂: Michal




















Fraza:

Gdzie:


Login:
Has艂o:
Zarejestruj!
Zapomniane has艂o
© 2003 - 2007 by Automobilklub Galicyjski. Wszelkie prawa zastrze偶one. Silnik strony jest chroniony prawami autorskimi © PHP BP Team